Human

2017
Cultureel

Brainwash is de filosofische opiniewebsite van omroep ☞ Human. De stukken die op die site verschenen waren al goed, maar het lukte nog niet om ook een goed publiek te vinden. Om daar verandering in te brengen hielpen wij de redactie van Brainwash met het structureren van hun inhoud, het redigeren van hun artikelen en het doelgericht gebruiken van social media.

We adviseerden Brainwash bijvoorbeeld over het maken van goede koppen. Een goede kop klopt met de inhoud, maar verleidt de potentiële lezer tegelijkertijd ook om verder te lezen. Zeker bij filosofische en genuanceerde stukken – zoals die van Brainwash – is het soms moeilijk een compromis te vinden tussen clickbait en integriteit. Maar nu veel lezers via sociale media binnenkomen is het belangrijk om het beste van beide werelden aan te wenden.

Daarnaast hebben we Brainwash geholpen met meer algemene vragen. Zo hebben we geholpen met het vaststellen van rubrieken en het vinden van de juiste beeldtaal, toon en intensiteit van hun social mediagebruik. En met effect, in de eerstvolgende maanden werden de doelstellingen gelijk behaald.

"Tijdens de opstart van Brainwash.nl, het dagelijks platform voor literatuur, filosofie en wetenschap van Human, heeft Hotel Content ons geholpen met het opzetten van een strategie voor onze social media en de rubricering van de website. Dit heeft zo goed gewerkt dat we in de eerste maanden direct de doelstellingen van de NPO haalden!”

Tjebbe Venema, hoofdredacteur Human/Brainwash