KNVB

2015-2017
Commercieel

Al sinds 2015 werken we samen met de ☞ KNVB. Destijds namen we de community management van de voetbalbond voor onze rekening, wat later slechts het begin van een vruchtbare samenwerking blijken.

Later dat jaar hielpen we de KNVB namelijk met de vraag hoe de bond minder afstandelijk zou kunnen worden. We bepaalden een tone of voice met als uitgangspunt: ‘What would Foppe do?’ Als verwijzing naar voormalig coach Foppe de Haan. Foppe is immers een perfect voorbeeld voor de voetbalbond: het is een liefhebber met verstand van zaken, maar ook een open en lieve man.

Dat klinkt misschien zweverig en abstract, maar in een stijlgids met richtlijnen voor geschikt en ongeschikt taalgebruik maakten we die toon ook concreet.

In de jaren daarop werkten we mee aan drie nieuwe websites van de KNVB: de eigen website van de bond, die van het ☞ Nederlands elftal, en het platform voor amateurvoetballend Nederland, ☞ voetbal.nl.

We verhuisden de inhoud van de oude naar de nieuwe websites en zorgden tegelijkertijd voor verbeterde teksten en een leesbaar uiterlijk.

En wie weet wat er in de toekomst nog volgt. Misschien worden we voor de volgende klus wel opgeroepen als rechtsback, of als derde keeper. We sluiten niets bij voorbaat uit.

“Stop met zoeken mensen. Je bent er. Hotel Content kan je helpen. Met schrijfklussen, contentstrategie, social media skills en tussendoor maken ze je ook nog aan het lachen. Kortom, vijfsterrenhotelletje.”

Anne Janssens, (destijds) hoofdredacteur KNVB Media