Reaal

2015
Commercieel

Het probleem met verzekeringen is dat ze belangrijk zijn en tegelijkertijd te begrijpen. Om dat probleem op te lossen hebben we voor ☞ Reaal, een van de grootste verzekeraars van Nederland, de menselijke kant van hun verzekeringen laten zien. In de reeks Leef je leven maakten we portretten van echte mensen met echte verzekeringen.

Voor de pagina over oldtimer-verzekeringen hebben we bijvoorbeeld een portret gemaakt van een man met een oldtimer. Hij vertelt over de liefde voor zijn auto, maar heel toevallig ook over hoe je die auto volgens hem het best zou kunnen verzekeren. Het is een persoonlijk en echt verhaal dat tegelijkertijd het belang van een verzekering laat zien.

Voor verschillende verzekeringen hebben we verschillende portretten gemaakt, bijvoorbeeld over Diny die arbeidsongeschikt is, of over het samengestelde gezin van Kiki. Zo zie je voordat je de voorwaarden en de bedragen induikt een persoonlijk voorbeeld uit de praktijk. En dat is vaak een stuk beter te begrijpen.

Hiervoor hebben we de redactie gedaan om deze mensen te vinden, ze geïnterviewd en het uitgewerkt tot bruikbare content voor de website van Reaal.

“Creativiteit met een pragmatische instelling! Met als resultaat: kwalitatieve en relevante content voor gebruik op onze site en social media. We krijgen veel complimenten voor de interviews en daar heeft Hotel Content een groot aandeel in."

Bart Ruisch, (destijds) Online Brand Manager Reaal